IKEA Facebook Showroom: Social Media Marketing done right

12 Apr

Forsman & Bodenfors came up with another innovative digital campaign for Ikea by turning one of Facebook’s basic functions into a promotional tool, to promote the opening of the brand’s Malmo outpost, its most modern store to date. Armed with little media budget, the agency came up with an unconventional Facebook campaign that started with a profile of the store’s manager, Gordon Gustavsson. Gustavsson uploaded pictures of the store’s showrooms to his photo album and any “friends” who tagged the products with their names then won those items.

– § –

Forsman & Bodenfors  presentaron  otra campaña digital innovadora para Ikea. Transformando una de las funciones básicas de Facebook en una herramienta promocional. La meta era promover la inauguración de Malmö, el almacén más moderno de Ikea hasta la fecha. Armada con el presupuesto modesto (me gustaría saber exactamernte que significa “modesto” para esta gente!?), la agencia concibió una campaña poco convencional que se basó el el perfil de Facebook  del gerente de la tienda, Gordon Gustavsson. Gustavsson subió fotos de los muebles expuestos en Ikea a su álbum de facebook y el primer “amigo” que marcara su nombre en uno de los productos que aparecen en la foto, pues sencillamnete se lo ganaba!


Full Credits

Agency: Forsman & Bodenfors Gothenburg
Art Director: Adam Ulvegarde
Client: IKEA
Copywriter: Robert Lund

Date: Nov 17, 2009

More about the campaign here.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: